2011. augusztus 25., csütörtök

Tanulságos cheesecake recept

A történet:

Legalább 7 éve kaptam a nagynénémtől Stockholmból egy kék alapon fehér feliratos (krixkraxos) tálcát. Nagyon szeretem a mai napig, de mivel meg voltam róla győződve,hogy svédül van rá írva valami, sosem olvastam el,csak vakon szerettem és használtam 7 évig.
Egyik nap a jobbik felem (aki szintén legalább 5 éve nézi ezt a tálcát) rákérdezett, hogy mi van ráírva...ez kellett ahhoz, hogy szembesültünk a világ legfinomabb és legegyszerűbb sajttorta receptjével!!!




Ami a sajttortákat illeti, elég reprezentatív felmérést végeztünk az utóbbi időben, new york legjobb sajttortájától a saját konyhánkig. Ami finom volt azt nehéz volt megcsinálni,vagy repülőre kellett hozzá szállni, úgyhogy elmondhatatlan volt az öröm, éppen ezért közzé is teszem:

Hozzávalók:

  • 5 csomag (20 db) csokis győri édes keksz
  • 100 g vaj
  • legalább 500g krémsajt
  • 2dl - szóval egy kis pohár - porcukor
  • 1 citrom leve és aki szereti a héja is
  • 4 tojás fehérje és sárgája
  • az öntethez/sorbet-hoz: 1 csomag fagyasztott piros gyümölcs (én epret málnát és meggyet szoktam használni) 1 dl málna/bodzaszörp




Elkészítés:

Bekapcsolom a sütőt 175°C-ra és csak a rácsot hagyom benne (vagy azt sem).
Az összes kekszet porrá töröm (próbálok minél elmorzsoltabbat venni / a saját kis zacskójukban összetöröm őket / berakom az összeset egy bezárható és erős(!) műanyag zacskóba,amit lefedek egy konyharuhával és addig ütögetem a klopfolóval,amíg port nem kapok - ez a leggyorsabb).
Felolvasztom a vajat egy bögrében (1 perc a mikróban) és összekeverem a keksz-porral.
Ezt a masszát (nem krémes,de nem tudom rá a jó szót) beleöntöm egy csatos tortaformába és elegyengetem kb.1 cm vastagra, lehet kanállal,de egy vizes pohár aljával is lehet.
Ha ezzel megvagyok,mehet az eddigre már előmelegedett sütőbe és 10 percig sütöm.

Amíg a tészta megsül, jöhet a krém és az a pillanat, amikor áldjuk az eszünket,hogy szobahőmérsékletű krémsajtot használunk.
Az összeset belekanalazzuk egy nagy keverőtálba, beleöntjük a cukrot, belefacsarjuk a citromot (aki szeretné, a héjját is hozzá reszelheti), ennél a pontnál még belekóstolhatunk és utána jöhetnek a tojások.
Mindent összekeverünk,ami nem lesz nehéz és gyorsan megvan,ha nem hideg a krémsajt.
Az összeset rákanalazzuk az eddigre megsült keksz-tésztára. Itt vigyázzunk,mert a torta-forma forró! Berakjuk a sütőbe és sütjük 45 percig ugyanúgy 175°C-on.
Akkor van kész, amikor kicsit megbarnul a teteje (és amikor lejár az idő).

Nagyon finom magában is,de egészen elképesztő tejszínhabbal és gyümölcs-szósszal.
Ezt én egy zacskó fagyasztott gyümölcsből és egy kis málna vagy bodza szörpből csinálom, sima turmixolással. Így első alkalommal egy sorbet féle fagyi-szószt kapunk, de ha a hűtőbe tesszük, akkor legközelebb már igazi szósz lesz, mindenhogy finom és díszítésnek is jól mutat, legalább olyan jól,mint a menta levél.

A mese első tanulsága, hogy érdemes nyitott szemmel járni a világban, illetve, hogy egy egyszerű receptért nem kell a tengerentúlra utazni vagy órákig a konyhában dolgozni.
Jó étvágyat!



Ti hol ettétek a legfinomabb sajttortát az életetekben? Kevertetek már el különböző méretű csatos tortaformákat? Egyszer össze kéne ültetni mindenkit, akinek sajttortát sütöttem és rendet tenni a tortaforma-káoszban. Volt valami ami sok évig az orrotok előtt hevert és csak évekkel később jöttetek rá,hogy kincs?



9 megjegyzés:

  1. Nem biztos, hogy a legjobb, de a legemlékezetesebb sajtkéket:D a Vörösvári úti McCaféban ettem Livi születésének estéjén:)

    Cuki a tálca, meg a recept is, a blogról már nem is beszélve;)
    <3

    VálaszTörlés
  2. Jól néz ki :D majd kipróbálom mindenképpen, mert én egyszer álltam neki sajttortát csinálni, de inkább haggyuuuuk :D
    A legfinibb sajttortát pedig hol máshol, mint a Cheesecake Factory-ban ettem, Godiva csokisat nyammmiii

    VálaszTörlés
  3. hát lányok az az igazság,hogy jogos!
    haha Csillu mikor máskor! :))) végülis szerencsét hozott!
    Vanda: szerinted lehet tőlük rendelni/küldenél Te nekem?? sose próbáltam,pedig hát illene! :)

    VálaszTörlés
  4. Dorkám, hát ja, szerencsét, ott kv-ztunk meg sütiztünk közben már 3perces fájásaim voltak:D

    Ú, cheesecake factory....Vanda, ezért (is) irigykedem:)

    VálaszTörlés
  5. Jajj hát ezt én biztosan kipróbálom a napokban!!! Meglepem vele a párom! :) Köszi, hogy megosztottad velem...bár lenne egy kérdésem, nem fog odaégni a már megsült tészta miután vissza teszed (már ugye a krémmel együtt) 45 percre? puszi

    VálaszTörlés
  6. jó étvágyat hozzá! :)
    nekem soha-soha nem volt ilyen problémám!
    szerintem nem sül meg az 1. körben annyira,hogy a 2.kör sok lenne neki!

    VálaszTörlés
  7. Dorka, ma én is megcsináltam a tortát anyukámék házassági évfordulójára. nagyon ízlett nekik :) kicsit átalakítottam a receptet a légkeveréses sütés miatt, így nem kellett 45 percig sütnöm. írtam róla bejegyzést is, ha érdekel olvasd el nyugodtan. :) és köszi a tippet! http://muccuus.blogspot.com/2012/05/cheesecake-hazassagi-evfordulora.html#more

    VálaszTörlés
  8. jaj de jó! :) milyen jól látni a lépéseket! gratulálok nekik az évfordulóhoz, Neked meg a tortához! :)))

    VálaszTörlés